Wie het kleine niet eert…

Afgelopen maand heb ik wel gefotografeerd… Maar niet veel met de Canon 40D. Helaas had mijn camera een hardnekkig virus opgelopen en liet het de beruchte error 99 zien. Na een nummertje getrokken te hebben in de wacht-hier-op-uw-Canon-onderdelen rij, mocht de camera een bezoek brengen aan de operatietafel om een nieuw sluitermechanisme te krijgen. Gelukkig kon ik in de tussentijd nog fotograferen met mijn ouwe schatje; de Canon 350D. Dat was weer mooi oldskool, maar ook zeker even wennen. Lichtelijk paniek zelfs. Niet alleen omdat vele functies van de 40D niet beschikbaar zijn op de 350D, maar voornamelijk omdat het toestel redelijk klein is. Maar uiteindelijk is het me gelukt. Natuurlijk.

Het gevoel van “vroeger” kwam zelfs weer naar boven borrelen en ik moest terugdenken aan een paar mooie foto’s die ik gemaakt had met de 350D van een molen tijdens een paar mooie zonsondergangen. Vele malen ging ik terug naar de locatie om te genieten van de zonsondergang en te spelen met de instellingen van de camera tijdens het gouden uurtje.

 

De IVN vakjury van de fotowedstrijd over het Groene Hart kon onderstaande foto ook waarderen en ik mocht me de gelukkige winnaar noemen van de publieksprijs!

 

Ik kon het niet laten en heb ook een aantal foto’s opgestuurd naar het AD Groene Hart en wat was ik blij verrast om mijn foto in de krant terug te zien en te lezen dat ik de gelukkige winnaar was geworden met onderstaande foto!

 

Uiteraard kan ik niet wachten om weer verder te gaan fotograferen met de Canon 40D, maar vanwege het feit dat ik met de 350D zulke mooie plaatjes heb mogen schieten, waardeer ik deze kleine ouwe trouwe des te meer en ben ik blij dat ik er weer mee heb mogen spelen zonder dat het me in de steek heeft gelaten. Het volgende bekende Nederlands gezegde komt dan ook helemaal tot zijn recht:

“Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd”

Carl Noya

Een gedachte over “Wie het kleine niet eert…

Geef een reactie

