Herfstkleuren

De meeste bladeren liggen op de grond en de herfstkleuren worden steeds minder. En na zo’n flinke storm als afgelopen weekend verliezen veel bomen hun kleurrijk jasje.

Na de mooie witte landschappen gezien te hebben in Canada, kan ik eigenlijk niet meer wachten totdat het gaat sneeuwen hier in ons ‘platte’ landje. De natte periode ben ik nu wel zo’n beetje zat, dus wat mij betreft mogen de temperaturen flink gaan dalen zodat de sneeuwvlokjes de duinen zullen bedekken met een mooie witte deken.

Maar voordat het zover is, wil ik nog wel even wat herfstfoto’s delen met jullie! Bijvoorbeeld een foto die ik vorig jaar gemaakt heb in natuurgebied Wolfheze. De foto hangt mooi aan de muur op XXL formaat: 90 x 135 cm 🙂

Tijdens dezelfde wandeling in Wolfheze, werd mijn aandacht getrokken naar een groepje varens, dat mooi werd belicht door de zon.

Herfstkleuren doen het gewoon goed bij mij. Elk seizoen heeft wel iets, maar ik word gewoon blij als ik de felgekleurde bladeren zie. Vorig jaar tijdens een bezoekje aan Nationaal Park Veluwezoom, was ik nèt te laat om de felle kleuren vast te leggen …

Op tijd er naartoe zei ik dan tegen mijzelf, maar op één of andere manier was ik het dit jaar vergeten … oh, oh, oh. Afgelopen herfst heb ik dus helaas niet veel herfstfoto’s gescoord, maar gelukkig werd ik helemaal happy de peppy van de prachtige kleurrijke bossen tijdens een roadtrip in de USA.

Eenmaal teruggekomen van de vakantie hebben we gelijk genoten van de herfstkleuren in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug. Ik kom er té weinig, maar wat een mooie bossen daar zeg.

Volgend jaar meer concentreren op het fotograferen van de prachtige herfstkleuren, want het is toch echt wel een mooi seizoen die niet overgeslagen mag worden! Een uitdaging waar ik gelijk aan denk, is om de mooie herfstkleuren te gebruiken als omgeving of achtergrond bij het vastleggen van een wild dier. Ik krijg nu allemaal ideeën en plaatjes in mijn hoofd, dus hopelijk vergeet ik ze niet en kan ik ze volgend jaar uitwerken!

Carl

6 gedachten over “Herfstkleuren

  1. De foto’s met de varens vind ik veruit de mooiste, wat een sfeer.
    De schuin genomen foto’s : leuk voor een keertje, maar niet teveel.
    Mooi kleurrijk blog, ennuh… de sneeuw komt er aan!
    groet
    Loes

  2. Wat heerlijk om weer wat kleur te zien, naar buiten hoeven we daarvoor voorlopig niet. De posbank is prachtig in de herfst, moet ik onthouden. tja, en de indian summer kleuren uit de US daar kunnen onze Nederlandse bossen niet tegenop…
    Mooie blog.
    groetjes Ghita

Plaats een reactie